دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه هرمزگان و پژوهشگاه نفت جهت مطالعات ژئوفیزیک اکتشافی منطقه مکران و دریای عمان

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صورت گرفت؛ امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه هرمزگان و پژوهشگاه نفت جهت مطالعات ژئوفیزیک اکتشافی منطقه مکران و دریای عمان

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی  نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه هرمزگان و پژوهشگاه نفت جهت مطالعات ژئوفیزیک اکتشافی منطقه مکران و دریای عمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هرمزگان، بر طبق این تفاهم مطالعات ژئوفیزیک دوبعدی منطقه مکران و دریای عمان برای پژوهشگاه نفت در راستای اکتشاف هیدرات‌های گازی دریای عمان توسط دانشگاه هرمزگان به انجام خواهد رسید.

این توافق توسط دکتر  محمدصادقی سرپرست دانشگاه هرمزگان، دکتر توفیقی رئیس پژوهشگاه نفت و با حضور  آقای دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی عتف و دکتر سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در نمایشگاه بین‌المللی  نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا و مبادله گردید.
دکتر توفیقی با اشاره به آگاهی و توانایی دکتر صادقی به‌عنوان  ریس دانشگاه در  این حوزه بیان نمود :  این توافقات بسترساز قراردادهای بیشتری در آینده خواهد شد.
دکتر صالحی نیز با اشاره به  توانمندی‌های دانشگاه هرمزگان به‌عنوان دانشگاه حاضر در محل طرح  افزودند: اقتضای آمایش همین است که دانشگاه هرمزگان مجری  باشد، وزارت علوم آماده حمایت و همکاری‌های لازم  در این زمینه است.
دکتر صادقی ضمن سپاس از حضور آقای دکتر صالحی معاون پژوهشی محترم وزارت عتف و همکاری‌های آقای دکتر توفیقی ریاست محترم پژوهشگاه و همکارانش  این حرکت را آغازی در راستای توسعه همکاری بیشتر خواند و به نقش آن در تقویت دیپلماسی بین‌المللی با توجه به مشارکت طرف خارجی اشاره نمود
رئیس دانشگاه هرمزگان به توانمندی‌های دانشگاه هرمزگان و انتقال تجهیزات و دانش فنی high tech که درنتیجه تعاملات بین‌المللی دانشگاه هرمزگان شکل‌گرفته است اشاره نمودند و  آمادگی دانشگاه برای بومی‌سازی و ساخت تجهیزات و انجام مطالعات تکمیلی لرزه‌نگاری سه‌بعدی را اعلام نمودند.
وی افزود:دانشگاه هرمزگان امروز با توجه به دانش فنی و تجهیزات در اختیار، تنها دانشگاه در سطح کشور محسوب می‌شود که توانایی انجام عملیات پیچیده لرزه‌نگاری در دریا و زون انتقالی خشکی به دریا را دارا است .
دکتر صادقی بیان نمود : دیپلماسی قوی بین‌المللی شکل‌گرفته در دانشگاه هرمزگان نیز از دیگر مزیت‌های این دانشگاه در پاسخگویی به این قبیل همکاری‌ها با صنعت است  بنابراین دانشگاه هرمزگان مشتاقانه به‌تمامی فعالیت‌ها در حوزه‌های اکتشاف نفت کمک خواهد نمود.
شایان‌ذکر است : این مطالعات  را دانشگاه هرمزگان با  همکاری آکادمی علوم روسیه انجام خواهد داد.

روابط عموی دانشگاه هرمزگان

0   0
بازدید امروز: 7    بازدید کل: 1200
captcha